středa 26. srpna 2009

Jsem tady!!!

Ahojte z USA!! Tak jsem šťastně (smutně) dorazila do Spojených Států Amerických..... v letadlech nebyly skoro žádné problémy, z Prahy do Atlanty jsem seděla vedle sympatické američanky, která pracuje v Česku, ale moc toho česky neumí, a se vším mi poradila, a seděla jsem u okýnka, takže krásný výhled :-) V Atlantě byl trošku chaos, ale všechno bylo krásně označené, takže jsem všechno bez problémů našla.... A když nebyly značky, tak tam poblíž stál nějaký člověk, který mi vždycky poradil, dokonce tam byla jedna pracovnice co uměla česky, takže menší problémy se špatným formulářem(který mi dali v letadle špatně) mi vysvětlila a pomohla opravit ;-) A navíc nás letělo víc, takže jsme si mohli pomáhat :-) Let z Atlanty do Bostonu to trvalo jenom 2 hodiny, takže nic moc dlouhého, seděla jsem vedle paní a pána, kteří tam měli vedle přes uličku i své děti, ale nebavili jsme se cestou (jen když jsem je 2x prosila jestli bych mohla projít :-D) a až na konci cesty se se mnou paní začala bavit, a říkala že taky měli exchange studenta, Francouzsku, a že to bylo fajn, a že budu mít skvělý zážitek a tak :-)
Rodina mě poznala okamžitě už jak jsem vyjížděla po eskalátoru, a nemohla jsem si přát lepší přivítání! Měli transparenty Vítej Kája, a moje "americká sestřička" Vivian ke mně hned běžela a objala mě, a potom i všichni ostatní, fotili jsme se, a byli ke mně hrozně milí..... Domů s námi jel i ASSE zástupce Mohan, mluvila jsem s našima, pak mi dali ještě pizzu, a protože už to bylo asi v 10 večer místího času (takže 4 ráno u nás) tak jsem šla spát ve svém krásném modrém pokoji s veelkou a pohodlnou postelí :-)

Ráno mně vzbudila Vivian, a šli jsme s hostdad Dennisem a Vivian do školy, doplnit rozvrh a měli jsme "schůzky" s vedením školy, se všema jsem si podávala ruku, všem se představovala, a všichni byli hrozně moc usměvaví, milí hodní a ochotní..... trošku nezvyk no.... :-) i nějaké studenty jsme ve škole potkali (nechápu co dělají ve škole o prázdninách :-D) a všichni se mi představovali, a zajímali se, a už jich znám asi deset, ale pamatuju si tak čtyři :-D Taky mi dali kód ke skříňce, kterou jsme pak asi půl hodiny na té obrovské škole hledali :-D přestávky jsou jenom 4 minuty, takže nechápu jak mám stihnout v té době jít do skříňky :-D jinak budu ve 12 grade, takže Seniors, a škola začíná 7:25 a končí 2:02 pm, a jednou asi za 3 týdny je "zkrácený den" jenom do dvanácti ;-)
Rozvrh budu mít:
- US History (povinné)
- English (povinné) - asi s prvákama, aby to nebylo pro mě zas tak těžké (hodně čtou a píšou eseje)
- Algebra II. - matika, která by "prej" mohla být pro mě lehká :-D
- French 2 - se zaměřením na konverzaci
- Piano lab - uvolnilo se pro mě jedno místečko, takže mě nakonec vezmou, a prej tam můžu hrát co budu chtít a potřebovat - svoje noty
- Chorus - možná....... můžu mít buď 5 nebo i 6 předmětů, takže se můžu rozhodnou, jestli jo nebo ne.... :-)
Band mi nevyšel, je to ve stejnou dobu jako jiný předmět, myslím že zrovna Piano lab, takže budu hrát na saxík buď jenom doma, nebo ještě v nějakém clubu po škole...... ;-)
Předměty jsou tady na škole každý den přeházené, a ne každý den jsou všechny předměty stejné - spíš vždycky se jeden vypustí.....a rozvrh se trochu posune, takže to co mám první den první hodinu, mám druhý den druhou hodinu, a třetí den třetí hodinu.... mezi tím mám nějaké volné hodiny, ale tam bude možná ten Chorus, nebo ještě Theatre, uvidíme.... Je to strašně zmatené, protože je každý den jakože osum hodin po 43 minutách, s přestávkami 4 minuty, a na oběd půl hodiny, a jak se ty předměty posunují, tak aby se vystřídal každý z osmi předmětů na každou hodinu, tak se to střídá po osmi dnech! A po osmém dni zase jedeme jakože od začátku, první předmět první hodina, a další den bude zase ten předmět druhou hodinu! Takže nemám stejný rozvrh v pondělí, a další pondělí, ale třeba v pondělí, a devátý školní den(až se vystřídá všech osum dní) - takže čtvrtek! Teda kdo tohle pochopí z mojeho vysvětlování je fakt dobrý :-D
S rozumněním je to zatím "docela" dobré, když vidí že něco nechápu, vysvětlí mi to pomalejc, nebo jinak.... ne že bych všechno chápala :-D ale jsou hodně ohleduplní ;-) Akorát s mojím vyjadřováním je to trochu horší, občas mi tam skočí ze dvě slovíčka za sebou česky, a pokračuju anglicky :-D
To je tak pro začátek všechno, mějte se všichni krásně! :-)

6 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Ahoj, mě to čeká v pondělí a bohužel letim z celý ČR (z ASSE) sám, takže si budu muset nějak poradit. Docela tu teď, řešim jednu věc a potřebuju poradit: nosí ve škole baťohy nebo tašky přes rameno? Jinak já nastoupim do školy už víc jak tejden po začátku školy, tak to budu mít asi podobně chaotické.
Tak hodně štěstí.

Adela řekl(a)...

mě to čeká taky v pondělí, ale nakonec letím z vídně! :-D sme mohli letět spolu noo!

Unknown řekl(a)...

Adéla:
Já letim Praha-Brusel-Atlanta-Orlando. V asse mi bylo řečeno, že všichni v tu dobu letěj přes Paříž. Kam letíš ty?

Adéla řekl(a)...

aha, no já vlastně kdybych letěla z prahy, tak bych letěla až 1., tak to nic, díky( nebo bohužel) tomu, že letím z té vídně, tak se to posunulo na 31. a bud v klidu! taky tam budu uplně sama! :-D a přesedám ve Frankfurtu a pak až přímo do Portlandu! :-)

Kája řekl(a)...

Ahoj :-) Ptala sem se mojí rodiny, a oni byli hrozně překvapení, že proč bych ju nemohla mít, a že záleží na škole, ale ve většině škol můžeš mít tašku nebo batoh, ale prej většina studentů si tašku nechává ve skříňce, a do hodin si berou jenom to co potřebujou...... Tak šťastnou cestu, a ať se ti tam líbí, a určitě se ozvi ;-)

Unknown řekl(a)...

Koukam, že tam se nějak nic moc neřeší, tim líp. Určitě sem napíšu.