sobota 26. prosince 2009

Vánoce

To, že v Americe nenosí dárky Ježíšek, ale Santa, ví každý. Tradicí je, že se děti 25. extrémě brzo ráno vyhrnou z postele, a běží se podívat, kolik dárků je pod stromečkem. Většinou jdou první do ponožek pověšených na krbu, ve kterých jsou sladkosti, a různé menší dárky. Ani v naší rodině to není jiné.
24. prosinec se jmenuje Christmas eve, a už mají všichni volno z práce a ze školy, a chodí se třeba po návštěvách, my jsme byli na dvou až do večera. Ráno mě vzbudila Vivian chvíli před sedmou, šup ke stromečku, a už to začala roztřizovat :-) Příbuzní si navzájem posílají dárky, takže jsme měli plno dárků pod stromečkem od tetiček a strýčků už o několik dní dřív. Potom jsme počkali až se "sami" probudí rodiče, sedli jsme si a postupně po jednom otevírali dárky. První jsem si přečetla dopis od Carol,... dojalo mě to k pláči, tak jsem ju šla obejmout a poděkovat....Tady se píše na dárky nejen pro koho to je, ale i od koho to je, takže vždycky víte kdo vám ten dárek dává. Smysl toho moc nechápu, vždyť je to přece od Santy... Dostala jsem úplně neuvěřitelně moc dárků. Např. čokolády Milka, rukavice na lyžování, voňavou svíčku, knížku o vyrábění naučnic, teplé měkké barevné ponožky, župan, šálu, korálky na naušnice, krém....... a moje asi nejoblíbenější věc z toho je heboučké teplé pyžamo. :-) Kromě toho, strašně moc děkuju všem z mojí třídy (Martinka, Evča, Gráďa, Markétka, Šíma, Beník, Brouček a Jolča) za všechny vaše dopisy a za tu krásnou fotku, pobrečela sem si u toho, ale udělali ste mi hroznou radost!!!!

Vivian dostala mimo jiné boxovacího panáka Boba na procvičování chvatů v karate, a protože je polonahý, tak už má aj bundu aj čepici :-D
V polovině rozbalování jsme se udělali přestávku na snídani a měli jsme takový menší konflikt, u kterého jsem prolila neskutečné množství nezastavitelných slz......ty byly taky kvůli tomu, že jsem si vzpomněla na rodinu doma, protože Vánoce jsou svátky, kdy má být rodina spolu....
Dokončili jsme dárky kolem jedné hodiny odpoledne, pak jsem volala domů, a pak jsme začali hrát naši novou hru wii- hra, s "ovladačem" co se nastaví na televizi, a jsou tam různé hry jako bowling, golf, tennis...
Slavnostní večeře byla 25. večer - krocan se vším, co ktomu patří.

Na náš "Druhý svátek vánoční" jsem se vyspala do půl dvanácté, a pekly jsme s Vivian třetí várku našich perníčků. Předešlé dvě zmizely, ani jsme nemrkli, tak aspoň třetí by nám mohla chvilku vydržet. Hned potom jsme zdobily i s Carol, a pak už byla jenom taková soukromá ochutnávka.... a jsou pořád měkké! :-)

Poslední den ve škole jsme si udělali se sborem něco, co tady dělá hodně lidí = Tajný Santa - větší skupina kamarádů napíše všechny jména, dá je do klobouku, a každý si vybere jednoho člověka, kterému dá dárek. Je určitý finanční limit, a každý tak něco dostane. Já jsem dala svojí vybrané nečekaně naušnice, a já jsem dostala čokolády a krém. Taky mi udělala radost Alex (v pořadí druhá, ta, se kterou jsme byly nedávno nakupovat dárky) dala mi CD s písničkama které jsme spolu zpívaly, nebo které mě jí připomínají, čokolády, připínáček na papíry ve tvaru klavíru, a napsala mi krásný dopis. Tady se tomu říká Note card, a hodně lidí to píše kamarádům a lidem, které mají rádi.

Se sborem Pro Musica byl naplánovaný koncert na sobotu 20., ale kvůli sněhové bouři se to muselo 3 hodiny pře začátkem zrušit, lidi celý den odhazovali sníh, ale konal se v úterý. Vyžadovali pro holky dlouhé černé šaty nebo sukně (musela jsem si půjčit od Carol), dlouhý rukáv, ne velké naušnice, vlasy z očí, složky v levé ruce, abychom vypadali jednotně.... První půlka patřila mladšímu sboru, se kterým občas zpíval i náš tříčlenný "high school" sbor. Po přestávce jsme se starším sborem zpívaly 2 koledy, a pak se k nám přidali všichni ti dospělí lidi, celkem nás bylo jedenáct, a zpívali jsme Gloriu od Vivialdiho. Celý koncert měl uplně nečekaný úspěch, a ikdyž vím, že Američani jsou hodně srdeční a všechno chválí, stejně mi udělalo hroznou radost, jak za nama lidi po skončení chodili, chválili a děkovali, jak moc se jim to líbilo :-)
(Jeden pán mi řekl že je načase začít používat vibráto! Musela jsem mu vysvětlovat že se mi to moc nelíbí, a on odpověděl že to většinou všechny zpěvačky na sóla používají.... Tak sem mu řekla, že sem to chtěla zazpívat po svém, a na to už neměl co říct :-))



Přeju všem Veselé Vánoční svátky a šťastný Nový rok :-)

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Kájo, tak tolik dárků - tos byla fakt moc hodná. S perníčkama jsi přeborník, myslím že se to Carol i Vivian už naučily a budou tuto dobrotku péct i příští vánoce. Zdraví babča Libča

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Kajo,
prejeme Ti krasne 18-te narozeniny a taky Silvestr a pekne si to uzij, i kdyz jsi tak zatracene daleko !!!!!
Adu - mamka a tatka
P.S. Adicka doma nemame, ten poprve sam slavi!!!!!

Kája řekl(a)...

Děkuju moc!!!! :-) Taky přeju krásný Nový rok!