středa 6. ledna 2010

Nový rok a osnáctiny...

Zdravim vas v Novem roce :-)
Na Silvestra jsme s Vivian jely do Bostonu na horkou cokoladu do Starbucks a vyzvednout Alex (z Nemecka), ktera s nami mela travit Novy rok. Docela hodne lidi tady prichod noveho roku vubec neproziva, jdou spat treba v deset.... Ale my jsme to docela oslavili. Kolem sedme vecer jsme jeli vsichni k moji skole, kde uz bylo plno lidi, cekajicich na ohnostroj. Jako vzdy mi byla zima, tak jsme tam s Vivian trochu poskakovaly, a pak to zaclo. Bylo to tak 15 minut a behem toho jsem natocila takove Novorocni video, ktere je az v dalsim prispevku :-D


Potom jsme jeli domu, tak trochu "oslavili " moje narozeniny uz 31. kdyz uz byl v Cesku ten cas, kdy jsem se narodila, a pak sla Vivian spat. My jsme objednali jidlo, povecereli a podivali se na Grease (Pomada), kterou jsem nikdy nevidela, no a uz byla skoro pulnoc, tak jsme zapli New York - Times Square na kterem byly tisice lidi, a posledni minutu se snasel k zemi prosluly obrovsky "balon". Poprali jsme si krasny Novy rok, poobjimali se, jeste nas Carol vyfotila u stomecku a sli jsme spat. Teda my jsme se s Alex jeste chvilicku divali na vystoupeni ruznych zpevaku v NYC, ale pak jsme si radsi sly pustit nahoru film na notebooku a spat.


V moji rodine se delava, ze kdyz ma clove k narozeniny, tak se cely den dela co ma nejradsi, takze js em spala do 11, pak jsem mela moje oblibene wafle s javorovym syrupem, pak Carol zavezla Alex a me do kina na Did you hear about the Morgans? (Slyseli jste o Morgenovych?) ale pred tim jsme se stavily v Targetu na cokoladu Milka, skittles a haribo, ktere jsme pak v moji tasce propasovaly do salu. Filmu jsem prekvapive rozumnela, tak jsem byla rada. Potom jsme jeli na veceri do moji oblibene mexicke restaurace Border café, kde jsem dostala i darky a dort. Hned kdyz jsme prisli, tak u vedlejsiho stolu sedela takova rodinka, a prave zpivali sve dceri na narozeniny, tak sme se s nema hnedka seznamili, kdyz ma ty narozky ve stejny den, akoratze polovicni vek :-) Carol mi jeste chysta oslavu tento patek s mojima kamaradama ze skoly, bude to doma, a jenom fakt par lidi, asi 12...

Hned prvni den skoly po prazdninach jsem zaspala, skoro o hodinu, autobus mel jet za 13 minut! Takze jsem za 9 minut byla nachystana a pak me Carol odvezla na zastavku. Nejak jsem si zvykla chodit spat kolem 2 a vstavat ve 12....
Taky nam uz naplno zacal muzikal, kazdy den v jiny cas a jinak dlouho, ale vcera byl 3 hodiny "tanec" a vubec nevadilo ze je to tak dlouho, byla to sranda, ikdyz toho tancovani tam moc neni...

Anglictina je bida, a mam pocit ze se snad a j zhorsuju jestli je to mozne. Sice mi obcas nekdo rekne ze mluvim daleko lip a plynulejc, ale treba ve francouzstine delame ve dvojicich reportaz o slavnych francouzech a kdyz jsem se moji dvojicky chtela zeptat, jak se rekne francouzsky manzelka, vylezlo ze me doslova: Jak je manzelka? A az pak mi doslo, ze sem to rekla cesky! Tohle uz by se mi nemuselo stavat po vic nez 4 mesicich...

Ale co sem se fakt hodne divila - meli jsme napsat 3 verse (dvouradkove) o otroctvi v US history, a po zoufalem premysleni - nikdy jsem na verse nejak nebyla, me nakonec napadly takove oby cejne, ale vsechny tri! Ale odvahu na cteni pred tridou nemam.... ale tady je to takove anonymni :-)



Slave has a bad life, (otrok ma hrozne zivobyti)
can't be with his children, even a wife. (nemuze byt s detmi ani zenou)

He must work hard all day, (musi tvrde pracovat cely den)
not even time for pray. (ani nema cas na modleni)

He must be whole life so brave, (musi byt tak statecny)
But no one puts flowers to his grave. (ale nikdo kytky na jeho hrob nepolozi)




Zijte blaze, a slunce v dusi :-)

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Kájo, tak ještě jednou všechno nej nej k narozeninám. Tolik oslav, ty jo, to si užíváš :o) A ten krásný zvyk tvé rodiny - dělat celý den co máš nejraději - to asi zavedeme i v česku nebo alespoň v Lukově ;o)
Tvá lyricko-epická báseň - I like it a určitě ji ve třídě přednes.
Zdraví babča Libča

Anonymní řekl(a)...

AHOJ Kájo, ta básnička je super, moc se mi líbí. Jinak vítej mezi osmnáctkama :-) hodně štěstí, zdraví, lásky, myslím na tebe. Míša (strawberry)

Kája řekl(a)...

Děkujuuu!!! :-*

Jeee Jahoda!! Děkuju ještě jednou :-)