středa 30. září 2009

Měsíc!

Měsíc už je za mnou! :-) Přesněji řečeno měsíc a pět dní.... Škola je pomalu lepší a lepší.... učitelé jsou pořád ohleduplní, sice máme pořád (a budeme mít) hodně úloh, ale chápou když to neudělám nebo když nerozumím.
Dlouho jsem tady nic nenapsala, tak se to pokusím všechno stručně shrnout. Minulý týden se ve škole nic extra zajímavého nestalo. Ono se ve škole většinou nic moc neděje, a rozepisovat každou hodinu do podrobna už radši nebudu... akorát v úterý jsme měli oběd jakože noví studenti, takže tam byli převážně prváci, ale na to že to bylo dobrovolné, se nás tam sešlo jenom asi 25. Byl to jakože oběd a následující hodina, ale z té jsme byli omluvení (já jsem tam ale šla protože jsme psali test). První jsme se seřadili podle data narození bez mluvení, takže jsem byla první :-D a pak jsme o sobě každý něco řekli. Pak se přinesla pizza a cola, tak jsme se najedli a já šla. Prej to bude jednou za měsíc :-) Potom jsme taky psali dost testů a quizů, ale zatím jsem docela spokojená:
  • Angličtina - 100% ze slovíček, A- z knížky od Holmese, a 89% z první půlky další knížky - Steinbeck "The pearl"
  • Matika - 89% na Pravděpodobnost
  • US History - test na Americkou revoluci tak to mám 100%, ale strašně moc jsem se divila. Ztratila jsem dva body na jedné otázce ale na bonusové mi je zase přidal! A taky jsem si tam vymýšlela třeba co napsal T. Jefferson v Deklaraci nezávislosti, neměla jsem ani tušení, tak jsem tam napsala něco jako že každý má právo být svobodný, nikdo mu nemůže říkat co má dělat, a on mi to uznal! :-D Nebo co je slovo "revoluce"? Tak jsem taky něco vymyslela, protože ty definice co nám dal jsem si nezapamatovala, a taky to uznal :-D
  • Francouzština - test na dvě slovesa, vyčasovat a doplnit správné tvary do vět - 101% :-)
Tak to by bylo tak všechno z mojich známek.... v sobotu jsem dlouho spala, necítila jsem se moc dobře, měla jsem rýmu, a po té vždycky následuje kašel, tak jsem se nadopovala Stoptussinem a taky Modafenem. A taky jsem jela s Carol do obchodu, takže mám vitamín C, takovou "vodičku" jako čistítko na ruce když není možnost umytí, a konečně mám telefon!
V neděli jsem šla zase s Mohanem do města, vzal mě na oběd do Indické restaurace, a bylo to fakt dobré. Tam se zaplatí určitá částka a pak si každý může nabrat čeho chce a kolik chce! Sice ten den trochu pršelo, ale zase jsme něco pochodili, centrum všech Bostonských bank a šli na horkou čokoládu.... :-)
No a kolem půl šesté mě zavedl k akváriu, kde jsem měla sraz s jednou paní z Česka, co už tady s manželem američanem žije 9 let, a má 3 děti, a párkrát jsme si volaly, a teď jsem u nich měla strávit noc. Po "předání" jsme jeli do čínské restaurace, kde jsme si dali plno jídla a jedli i hůlkama. Večer jsme jeli k nim domů, je to asi půl hodiny autem od Bostonu na druhou stranu než je Westwood. Byli všichni uplně skvělí, večer jsme si s tou paní povídaly tak o všem možném a ráno přišla slečna na hlídání a my dvě jsme jely s nejmladším prckem do jeho "hudebky", kde se tak zpívalo a cinkalo na všechny možné nástroje :-D A pak do přístavu, který byl úplně nádherný. Pak jsme se šli všichni (bez tatínka, pro kterého pondělní státní židovský svátek neplatil, projít tam po okolí, a povídali si (česky...). Na oběd jsme měli pravou českou kyselici! A odpoledne jsme jeli do Bostonu, kde na univerzitě pracuje její manžel, ukázal nám svůj kabinet a pak už jsme museli jít, protože jsme šli do State house! To je palác, kde sídlí vláda a guvernér, a to byla jedním slovem nádhera. Je to volně přístupné, tak jsme tam prošli co se dalo, místnost kde zasedá vláda, dokonce i na balkón kam veřejnost nepouští nás jeden pán pustil! Bylo to úžasné, to mám zážitek na celý život. Guvernér tam zrovna dával rozhovor novinám na chodbě, tak mám vyfocené jeho záda :-D
Potom jsme šli na Bagel s Cream cheese (taková bulka, která má mezeru v prostředku, a je rozehřátá a na to se natírá něco jako náš tavený sýr a je to strašně dobré. No a už bylo 5 hodin a museli mě zavézt na South station, kde jsem potkala Carol a obě jsme jely vlakem zpátky do Bostonu. Bylo to úplně super, celý víkend :-)

Nějak mě začalo bavit vařit. To se ví, když mám takové vděčné strávníky :-) Minulou středu jsem vařila zase lečo na přání - konečně už to nevypadalo jako polívka, v pátek krupici, v sobotu langoše- ty vypadaly že jim moc chutnaly :-) a dneska jsme jako překvapení pekla s mojou českou maminkou (bez ní ani ranu) na skypu perník litý na plech. Když přišli domů Dennis s Vivian, tak jsem to zrovna dopekla, a hned ve dveřích se ptali co to tak voní, co peču! :-D Tak jsem jim to ukázala, a dala ochutnat, a říkali že je to dobré, Vivian si i přidala, tak jsem z toho měla radost :-)

S angličtinou se cítím už trošku víc "comfortable" ale pořád mám hodně hodně co dělat. Akorát cítím že se trochu víc dokážu vymáčknout. Dívali jsme se na krásný film - Sound of the music, ve kterém se hodně zpívá a dali mi to s anglickýma titulkama, a skoro všechno jsem rozumněla! A když ne, tak jsem se zeptala rodiny, a oni mi to jako vždycky ochotně vysvětlili :-)

Tak to je něco málo z dění tady u nás, dala jsem fotky na rajče a budu se snažit to tady častějc obnovovat.... :-P

Žádné komentáře: